zaterdag 9 maart 2013

Nieuw vriendinnetje en begin schoollap

 Afgelopen week kwam hier een nieuw vriendinnetje bij voor de wildebraspopjes
zelf is ze ook een wildebras, kun je wel zien aan der toet
die smeerpoets hihihi
ze is 37 cm lang
 
deze oude gebreide kleertjes had ze aan 

 ze hebben het gelijk al gezellig met elkaar
 kunnen ze mooi met z'n alle spelen
 van de week dacht ik toch echt dat het lente werd dus de winterkleertjes uitgedaan en nieuwe gebreide kleertjes aangedaan, deze had m'n moeder voor ze gebreid
 
 ook het knulletje een blauw blousje en hanssop pakje aangedaan
zien ze er niet lief uit


 was nog even naar een beurs geweest het was niet zoveel
maar kwam met wat kleine spulletjes thuis
deze zijn voor m'n vriendin Hilda
 een gehaakt kleed en oud ledikantlakentje vond ik erook nog
 en dit witte ajour vestje met viole jurkje eronder
 ook zo schattig deze 2 kleine popjes, de jurkjes vond ik ergens anders
en ze pastte precies
kheb een begin gemaakt aan m'n eigen schoollap
deze verzin ik zelf, kheb geen patroon, ik heb allerlei
patronen verzameld en begin gewoon met borduren, er komen
nog 2 alfabets bij, dus ben nog lang niet klaar
 alvast m'n initialen erop geborduurd, het komt wel af
in 2013 !

 
wie weet bij wie deze ooit mss hangt over 100 jaar !

Een heel fijn weekend allemaal we zullen ons binnen maar weer moeten vermaken
 
Liefs Jeanet

16 opmerkingen:

Het lieve hemeltje. zei

De beurs was niet veel? en je hebt nog wel van die mooie spulletjes gevonden...vooral het jasje met jurkje vind ik heel schattig.
Oh en je nieuwe Wildebrasje vind ik ook zo leuk...ik heb er ooit eentje gehad en die heb ik weer verkocht..stom he?
Maar ze zien er allemaal weer heel lief uit met hun lente kleertjes ..het kan vast niet lang duren voor het zonnetje zich weer laat zien.

Liefs, Ciska

Petra zei

Wat een prachtige sfeervolle foto's echt heel erg leuk. Ik vind ze er prachtig uitzien in hun nieuwe voorjaars outfit.
Zelf heb ik zoiets pop komt uit 1961, maar die van jou glimmen zo mooi die ik heb is een stuk doffer. Heb je ze ergens mee ingesmeerd waardoor ze zo glimmen of is dat gewoon het soort wat je heb? Ik doe niets met de pop gaat bij de garage sale van 6 april. Ik wens je eeb gezellig weekend groetjes Petra.

Rozen van Papier zei

Een heel gezellige poppenfamilie heb je Jeannet! En het borduurwerk wordt steeds mooier!

Fijn weekend,

Janny

♥Sanne zei

Ziet er heel gezellig uit met al die mooie koppetjes. Het bedje wat je maakte vind ik ook zo leuk... wil ik nog steeds is namaken van je.

fijn weekend nog lieve groet Sanne

Unknown zei

Wat een gezellige poppenhoek bij je thuis, je verzameling is echt al heel wat hè!
Jij hebt dezelfde tik als ik met borduurwerk, ik denk ook ooit als ik aan iets werk, zou dit er achter 100 jaar nog zijn en zou iemand er net zo gelukkig van worden als wij , als we weer een oud borduurlapje of kantje vinden ;)
Wie weet hè...
veel borduurplezier, fijn weekend, Sonja

Elizabeth zei

Wat hebben ze het gezellig met elkaar en ze boffen enorm met jou als poppenmoedertje; kijk ze eens deftig in de kleren zitten!
Je schoollap vind ik erg mooi; leuk om zelf samen te stellen.., je brengt me wel op een idee..

groetjes, Elizabeth

Unknown zei

Wat leuk weer Jeanet! Al die mooie lentekleertjes. Ik wou dat mijn moeder zo kon breien. En de kleine wildebras ook echt lief, ik eb er precies ook zo een. Ik vind je foto,s ook geel mooi. Je zet het steeds zo leuk neer bij elkaar. Ze hebben het echt naar hun zin zo met elkaar. Lieve groetjes Brie

Mijn kleine wereld zei

Jeanet, ze is echt een schatje jouw wildebrasje, en wat zijn ze allemaal mooi aangekleed! Ziet er erg gezellig uit.
Het begin van je merklap is ook al veelbelovend, ben benieuwd naar het eindresultaat.
Nog een fijne zondag!
Christelle.

sharon's shabby creations zei

Hou Jeanet,

Wat prachtig weer al die poppenkinderen en wat goed dat je zo lekker bezig bent met borduren!!! Ik hen weer genoten van je post!!

Veel liefs Sharon

.♥.Gaby.♥.Homestyle.♥.. zei

Prachtig♥ weer je nieuwe♥ aanwinst..;))
Je hebt al een hele mooie♥ verzameling♫ zo te zien..;))
op je vorige Post♥ was echt genieten♥ met al je borduurwerkjes♥ ooohhh MOOII vooral dat Summer♥ huisje♥..;))
Daar krijg ik weer de borduur♥♫ kriebels♥ van hihi..;))
Fijn Zondag en week Lieve♥ Lente♥ groetjes Gaby..♥

Hobbyrita zei

Heel gezellig daar bij jou zoals altijd, ook je poppen voelen zich daar thuis dat zie je zo! Niet moeilijk met zo'n attente poppenmama die ze mooi aankleed en met vanalles verwent.
Je schoollapje wordt mooi, ben benieuwd naar het vervolg, wil dit binnenkort ook doen, zo zelf iets samenstellen :) als mijn hand weer in orde is....
Groetjes, rita.

*Mieke*Petitevictorianrose*and*PastTimeChildhood zei

Lieve Jeanet, wat een schattig nieuw vrindinnetje :)
Wat prachtige kleertjes heeft je moeder gebreid, ze staan er echt keurig op zo :)
De merklap ziet er al heel mooi uit, en wie weet waar hij over 100 jaar zal zijn !!
Voor jou een fijne week.

Lieve groetjes Mieke

renske muller zei

Hoi Jeanet.
Wat een mooi tafereeltje de popjes. Gezellig. Ja,de lente laat wel erg lang op zich wachten. Hier ligt nu weer sneeuw. Ik vind de kleur van je alfabet erg mooi. Het was weer even gezellig op je blog.
Dikke knuf van Rens

Hilda zei

Oooooooo Jeanet, wat heb je er en leive vriendinnetje erbij. Wat een lief snoetje heeft ze. De kleertjes zijn leuk leuk leuk!!!!!!!
Oefffffff hi is het nu met de dames, zo met de lente kleertjes aan. Brrrrrrrrr this koud buiten, mutsjes maar ophouden dames. Jeetje wat heeft je moeder gave kleertjes gebreid zeg!! Mag ze ook wel ff voor mij doen hihiih.

Ooooooooooooo yesssssssssss ik het Hilda en ooooooo en die gave kleine scheetjes komen tzt bij wonen, yippie!!!!! Thanks Jeanet, ga heel goed voor ze zorgen hoor.

En dan je merklap, die wrdt al gaaf zeg. Ik vind de letters heeeeeeeeeeeeeeeel mooi.
Als die straks af is, heb je iets unikes.

Liefs hIlda

Vosje zei

Ik werd door mijn zusje op jouw blog gewezen.
Leuk hoor!
Ik zie die poppen en die wekken zeker mijn interesse ik heb toen ik 1 jaar werd van mijn opa zo'n pop gekregen en was daar altijd mee bezig. Ik ben van 1948 dus dat was wel een bezit in die tijd.
Wat was ik boos toen mijn zusje die mijn pop meegenomen had toen ze naar het ziekenhuis moest mijn pop meegenomen had de vingers er half af gesabbeld had ,maar goed ik had haar nog.
Na 12 en 14 jaar sekreet ik nog twee zusjes en die hebben mijn pop gemold en ik weet niet waar ze gebleven is.
Zo jammer!! Ik heb een enkele keer op een beurs dezelfde pop gezien maar vond het steeds te duur om te kopen maar oh wat zou ik er graag we eentje bezitten.
Ik geniet zo van jouw mooie plaatjes als je er soms nog eens eentje wilt verkopen hoor ik dat graag.
Groetjes Truus

Vosje zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.